فداییان یوسف فاطمه(عج)

فداییان یوسف فاطمه(عج)

*سلام علی آل یس *

مراسم هفتگی هیئت هر دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در میعادگاه همیشگی، به آدرس :
" انتهای اشرفی اصفهانی خیابان طالقانی کوچه چهارم منزل بردار سمیعی"
برگزار میشود.

برنامه های مراسم هفتگی:
- قرائت قرآن کریم
- قرائت زیارت عاشورا/ حدیث شریف کساء
- سخنرانی
- روضه خوانی

جهت اطلاع از زمان برگزاری و برنامه های جلسات، عبارت " یا مهدی" را به سامانه پیامکی هیئت ارسال نمائید.

شماره سامانه پیامکی :

" 30006132400000 "

"""ضمنا آخرین تغییرات و اخبار هیئت را در بخش "اطلاعیه ها" میتوانید بخوانید"""

پذیرای دلنوشته ها و سخنان ناب شما در بخش دلنوشته ها هستیم.


- پست الکترونیکی هیئت:

" fadaeeian@gmail.com "

........... یا رفیق من لا رفیق له...........

اسلایدر

حدیث

پیوندها

حجت

%D

آیت‌الله جوادی آملی:
خانم‌ها اداره امور مربوط به خود را در دست گیرند

آیت‌الله جوادی آملی گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و مردان جامعه همان احتیاجاتی را دارند که زنان دارند و به منظور پرهیز از اختلاط باید خانم‌ها اداره امور مربوط به خود را به دست گیرند.

خبرگزاری فارس: خانم‌ها اداره امور مربوط به خود را در دست گیرند





به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با دبیر و اعضای هیئت علمی همایش "مادری و زن تراز انقلاب اسلامی"، با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دروازه ایران به روی شرق و غرب باز شد، اظهار داشت: ره‌آورد این ارتباط هم از نظر علمی، حسی و تجربی و هم از نظر عملی قابل بررسی است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه محور بحث در انسان‌شناسی، علوم تجریدی است افزود: آنچه به خورد ما دادند یا به دنبال آن رفتیم علوم تجربی بود و چه بسیار همایش‌ها که به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اختصاص یافت،‌ اما ما به دنبال انسان‌پروری هستیم نه دام‌پروری.

وی ادامه داد: وقتی سوره احزاب را می‌خوانی که آنگاه که مرد نامحرم زن نامحرم را نگاه کرد و طمع کرد آن گاه قلبش مریض است،‌ آن که به دنبال بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌رود، نمی‌داند این مریضی قلب چیست.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: موضوع بحث افزایش اولاد، تربیت خلیفه الله است و منظور اسلام از افزایش اولاد و انسان‌پروری، تربیت خلیفه‌الله است. حرمتی که قرآن برای انسان قائل شد این بود که گفت می‌خواهم خلیفه تعیین کنم و نفرمود می‌خواهم «خلیف» تعیین کنم؛ این «ه» مربوط به تانیث نیست، «ه» مبالغه است مانند علامه یعنی باید خیلی جانشین باشد،‌ البته انبیا و اولیا قله خلافت را دارند و سایر انسان‌ها سایر مراحل خلافت را کسب می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه در انسان‌پروری اول طرح و برنامه مهم است و بعد اجرائیات، افزود: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند مردان جامعه همان احتیاجاتی را دارند که زنان دارند و به منظور پرهیز از اختلاط باید خانم‌ها اداره امور مربوط به خود را به دست گیرند و تمام نیازهای مربوط به زن‌ها را خود زن‌ها انجام دهند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وعده قرآن به حضرت نوح(ع) افزود: قرآن می‌فرماید اگر راه راست را پیش گرفتید و به بیراهه نرفتید خداوند شما را با اولاد یاری می‌کند،‌ طریقه استفاده از این مدد استغفار است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه خانم‌ها باید مطالبات خود را بفهمند اظهار داشت: زنان باید این واجب مطلق را که مقدمات آن تحصیلی است به دست آورند و این مطالبه رسمی جامعه زنان شود. مادر شدن مسئولیتی است بر عهده زنان و دولت باید در این راه گام بردارد.

این مجتهد عالی مقام، «استعمار» را یکی از مقدس‌ترین واژه‌های قرآنی دانست که اکنون به صورت نحس‌ترین کلمات درآمده است و افزود: استعمار قرآنی به این معنا است که خداوند همه امکانات و هوش و خرد را به انسان عطا کرد و سفره‌ای را برای انسان چید، تا انسان زمین را آباد کند، بیگانه‌ای را در این سفره راه ندهد و خود آقا و سرور خود باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: آباد کردن زمین به داشتن فرزند صالح و سالم است،‌ این مطالبه خدا از ما است که راه آن نیز برای ما مشخص است. آرامش جامعه بر عهده زنان است، و اگر زن نتواند آرامش جامعه را تامین کند، رسالت الهی خود را انجام نداده است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) که زینت زن را در ندیدن هیچ مردی و ندیدن او از سوی هیچ مردی بیان کرده است، گفت: معنای این سخن آن نیست که زن از منافع جامعه محروم شود، بلکه آن است که همه کارهای خود را به وسیله خود انجام دهد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به فرار مغزها از کشور به دلیل برخی کمبودها گفت: اگر در کارهای اجتماعی که واجب کفایی است کوتاهی کنیم همه در روز قیامت مسئول هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه ما تا ابد نیازمند اعقاب خود هستیم، اضافه کرد: بسیاری تصور می‌کنند مردن پوسیدن است،‌ اما دین می‌گوید مردن از پوست به درآمدن است و فرزند تنها مشکل دنیا را حل نمی‌کند بلکه مشکل آخرت را هم حل می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به مسئولیت خانواده‌ها و دولت در تکثیر نسل اظهار داشت: اگر دولت در تکثیر نسل مسئول است باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرد.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان افزود: همراه با داشتن مال دو کار باید کرد؛ تلاش در تولید و قناعت در مصرف.

به گزارش فارس، آئین اختتامیه همایش "مادری و زن تراز انقلاب اسلامی" که اردیبهشت 1392 از سوی جبهه فکری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، در 18 محور به بررسی اصلی‌ترین چالش‌های موجود در مباحث مربوط به زن و خانواده با محوریت تقویت جایگاه مادری در ایران اسلامی می‌پردازد.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۲/۰۲
  • ۴۴۴ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">