فداییان یوسف فاطمه(عج)

فداییان یوسف فاطمه(عج)

*سلام علی آل یس *

مراسم هفتگی هیئت هر دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در میعادگاه همیشگی، به آدرس :
" انتهای اشرفی اصفهانی خیابان طالقانی کوچه چهارم منزل بردار سمیعی"
برگزار میشود.

برنامه های مراسم هفتگی:
- قرائت قرآن کریم
- قرائت زیارت عاشورا/ حدیث شریف کساء
- سخنرانی
- روضه خوانی

جهت اطلاع از زمان برگزاری و برنامه های جلسات، عبارت " یا مهدی" را به سامانه پیامکی هیئت ارسال نمائید.

شماره سامانه پیامکی :

" 30006132400000 "

"""ضمنا آخرین تغییرات و اخبار هیئت را در بخش "اطلاعیه ها" میتوانید بخوانید"""

پذیرای دلنوشته ها و سخنان ناب شما در بخش دلنوشته ها هستیم.


- پست الکترونیکی هیئت:

" fadaeeian@gmail.com "

........... یا رفیق من لا رفیق له...........

اسلایدر

حدیث

پیوندها

۵۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

امید رستن

۳۰
مرداد

 

حرفی بگوی و از لب خود کام ده مرا

ساقی! زپا فتاده شدم،جام ده مرا


فرسوده دل ز مشغله ی جسم و جان،بیا

بستان زخود،فراغت ایام ده مرا


رزق مرا،حواله به نامحرمان مکن

از دست خویش،باده ی گلفام ده مرا


بوی گلی،مشام مرا تازه می کند

ای گلعذار! بوسه به پیغام ده مرا


عمرم برفت و حسرت مستی زدل نرفت

عمری دگر ز معجزه ی جام ده مرا


ای عشق! شعله بر دل پر آرزو بزن

چندی رهایی از هوس خام ده مرا


جانم بگیر و جام می از دست من مگیر

ای مدعی هرآنچه دهی،جام ده مرا


مرغ دلم به یاد رفیقان به خون تپید

یارب! امید رستن  از این دام ده مرا


بشکفت غنچه ی دلم ای باد نوبهار

خندان دلی بسان"امین" وام ده مرا

 

تخلص حضرت امام خامنه ای ((امین))

مسجد

۳۰
مرداد

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله‏ :

إنَّ رِیاضَ الجَنَّةِ المَساجِدُ

همانا باغ هاى بهشت ، مساجدند .

الفردوس: ج 5 ، ص 305 



اگر قرار باشد آمریکا بین اسد و این نیروهای خیلی خیلی بد بد یکی را انتخاب کند این نیروهای بد را انتخاب می کند یعنی اگر به آمریکایی بگویند شما باید بین اسد و طالبانی ها یکی را انتخاب کنید طالبانی ها را انتخاب می کنند و می گویند سر به تن اسد نمی خواهیم باشد. نه به خاطر اسد. بلکه به خاطر ایران. چون استراتژی آمریکا در منطقه این است که دست و پای ایران را در منطقه ببندد. سوریه شاهراه ایران به لبنان و حزب الله برای کارهایی که در آنجا می کرده است.

احکام(5)

۲۷
مرداد

سوال:

 آیا مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت ولایت بر اجراى حدود دارد؟

پاسخ:
اجراى حدود در زمان غیبت هم واجب است و ولایت بر آن اختصاص به ولى امر مسلمین دارد.

khamenei.ir

هنوز فقط چهار سال از فتنه 88 گذشته است و شگفتا که برخی چنان بی‌صبرند که در همین فاصله کم می‌خواهند حقایق آن اتفاق را قلب کنند و ماجرا را وارونه جلوه دهند. تقلیل «جرم نا بخشودنی» و «گناه بزرگ» فتنه گران به اختلاف نظر، و تبدیل آن «ظلم بزرگ» به اعتراضی کوچک اتفاق عجیبی است که در سایه اهمال دستگاه‌های مسئول در برخورد با فتنه‌گران اتفاق افتاده است.

به گزارش رجانیوز، صحنه رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم هم فرصتی بود تا این جریان بار دیگر سعی در چنین امری داشته باشند. و تاسف‌آورتر اینکه برای اینکار از رهبر انقلاب مایه می‌گذاشتند و ادعاهای باطل خویش را به منویات ایشان مستند می‌کردند.

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت و رئیس مرکز پژوهش های مجلس و نزدیکترین چهره سیاسی مجلس نهم به علی لاریجانی، اولین نماینده ای بود که در نطق ابتدایی خود در دفاع از کلیات برنامه دولت یازدهم، مطالبه کنندگان این موضوع را مورد حمله قرار داد و با تاکید بر این که ملاک در موضوع فتنه مرّ فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: در داخل مجلس برخی فضاسازی‌های حرفه‌ای انجام داده‌اند و این فضاسازی‌ها به نفع کشور نیست. بی‌تردید معیار ما در خصوص بحث فتنه بیانات مقام معظم رهبری است و هر کس که در فتنه است نباید عضو کابینه باشد. ما باید به مر فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اینکه کسانی در ستاد افرادی بودند که از سوی شورای نگهبان تایید شدند ، آیا می‌توان آنها را فتنه‌گر حساب کرد؟ کسانی که به کاندیداهای دیگر رای دادند را می‌توان فتنه‌گر حساب کرد؟ آیا کسانی که در چارچوب قانون به نتایج انتخابات اعتراض کردند را می‌توان فتنه‌گر حساب کرد؟ بطور حتم آنها فتنه‌گر نیستند.

تقریباً بیست ماه از رونمایی «پایی که جاماند» می‌گذرد و استقبال کم‌نظیر کتاب‌خوان‌ها از این اثر به تنهایی گواه محکمی بر قوت آن است. خاطرات سید ناصر حسینی‌پور از دوران اسارت در چنگال بعثی‌ها چنان تکان‌دهنده است که خواندن بخشهای تکثیر شده آن در سایت‌ها و جراید، هر کسی را وسوسه می‌کند تا حتما فرصتی را به مطالعه تمام آن اختصاص دهد. و اتفاقا همین تکاندهنده بودن بخشهای مربوط به رفتار بعثی‌هاست که موجب شده است مزیت‌های دیگر این کتاب چندان به چشم نیاید.

شکنجه‌هایی چون «کابل، باتوم، شلنگ و چوب خیزران، اسکان در توالت خیس و نجس، فروکردن سر درون توالت برای خوردن مدفوع، کندن ریش با انبر، خوابیدن روی زمین داغ، بیهوشی از تشنگی، بستن آب و مکیدن لوله خالی برای یک قطره آب، سوزاندن ابرو، سیلی زدن به گوش هم‌دیگر، قضای حاجت در داخل خوابگاه از شدت فشار وقتی که نمی‌گذارند بچه‌ها به دستشویی بروند، ادار کردن روی سر بچه‌ها» و... انصافاً بقدری تکاندهنده هستند که هیچ عجیب نیست اگر بزرگترین برگ برنده این کتاب افشای همین جنایت‌های زندان‌بان‌های بعثی نام بگیرد.

اما «پایی که جا ماند» روایتهای ناب دیگری هم دارد. اگر کسی قبل از دست گرفتن این کتاب کمی درباره آن خوانده باشد احتمالاً صد صفحه اول را به نیت رسیدن به بخشهای اسارت ورق خواهد زد در حالی که همین صد صفحه بخشهایی را در برمی‌گیرد که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

روایت دقیق و روان حسینی‌پور از «پد خندق» و آنچه قبل از سقوط این جبهه در آن گذشته است بسیار خواندنی و تاثیرگذار است. شاید اگر همین روایت و توصیف جانفشانی رزمندگان برای حفظ این بخش از خط مقدم نبود، باور کردن ایستادگی آنها در برابر شکنجه‌هایی که در صفحات بعد قرار بود بیاید کمی سخت می‌شد. راوی در این بخش تصاویری را پیش چشم خواننده قرار می‌دهد که باور کردنش آسانتر از باور کردن آن شکنجه‌ها نیست:

«توان بچه‌ها تحلیل رفته بود و مهماتشان رو به اتمام بود. امکان ارسال مهمات و آذوقه به پد خندق غیر ممکن بود. تمام عقبه دست عراقی‌ها بود. بچه‌ها از تشنگی نا نداشتند. آب جزیره مجنون آشامیدنی نبود. حدود ساعت چهار و نیم بعد از ظهر تیراندازی بچه‌های خندق قطع شد. در آخرین لحظات بچه‌ها با سنگ و کلوخ با دشمن می‌جنگیدند! این آخرین فرصت و گلوله بچه‌های خندق بود. وقتی دشمن از خاکریزهای پد بالا می‌آمد بچه‌ها با سنگ، کلوخ و تکه بلوک جلوی دشمن می‌ایستادند. عراقی‌ها در طول جنگ کمتر با پرتاب سنگ و کلوخ از سوی رزمندگان ایرانی مواجه شده بودند. این کار بیشتر از لرها در جبهه سر می‌زد. آن‌ها که خیال می‌کردند نیروهای ایرانی به سمتشان نارنجک پرتاب می‌کنند، خودشان را از قایق توی آب‌های جزیره می‌انداختند...»

باور می‌کنید؟! باور می‌کنید که عده‌ای از بسیجی‌ها تا آخرین توان و آخرین گلوله برای حفظ نقطه‌ای استراتژیک مبارزه کنند و در حالی که مطمئن هستند تا دقایقی دیگر امکان عقب نشینی هم از بین خواهد رفت، پا پس نکشند؟ رعب و وحشتی که خدا در دل دشمنان انداخته اشت تا از ترس نارنجک‌هایی که البته چیزی جز پاره سنگ و کلوخ نیست خود را درون آب بیاندازند قابل باور است؟

صد صفحه ابتدایی «پایی که جاماند» که زیر سایه قسمتهای تکاندهنده مربوط به شکنجه‌ها مانده ، پر است از این روایت‌ها. اگر این کتاب را برای مطالعه دست گرفتید حتماً این بخش را با دقت بیشتری بخوانید.

نکته دیگری که در «پایی که...» وجود دارد و آن را دلچسب می‌کند صداقت راوی‌ست. رسانه‌ای شدن چهره سید ناصر حسینی پور چهل ساله که موها و محاسنش یکی در میان رو به سپیدی گذاشته است، باعث شده تا خواننده در برخی اوقات فراموش کند که راوی ماجراهای کتاب نه این مرد جا افتاده که پسری شانزده ساله است! گاه وقتی کتاب را می‌خوانیم ناخودآگاه چهره حسینی‌پور میانسال در ذهنمان نقش می‌بندد در حالی که همه این ماجراها در زمان شانزده سالگی او اتفاق افتاده است.

حسینی‌پور –چه خودآگاه و چه ناخودآگاه- در جای جای کتاب نوجوان شانزده ساله بودن خویش را یادآوری کرده است و هیچ ابایی نداشته تا با نوشتن برخی حالات و احساسات نوجوان بودن راوی را نشان دهد. حسینی‌پور صادقانه خودش را روایت کرده و بدنبال ساختن هاله‌ای قدسی پیرامون خویش، نبوده است و به همین دلیل به راحتی اط دلبستگی‌اش به یک دوچرخه 28 می‌گوید:

«باید به خودم می‌قبولاندم دارم اسیر می‌شوم. سعی کردم همان لحظه از تمام دلبستگی‌هایم دل بکنم... همه تعلقات و دلبستی‌هایم جلویم رژه می‌رفت. از دنیا فقط یک دوچرخه 28 داشتم... برای اینکه راحت‌تر جان دهم باید از دلبستگی‌هایم دل می‌کندم. از پدرم، خانواده‌ام، خودم، دوچرخه‌ام...»

یا

«سربازجوی مسن‌ که تا آخر بازجویی احترامم را داشت، گفت:

- چه آرزویی داری، آرزو داری آزاد بشی؟

دلم می‌خواست بهش بگویم من الان تنها آروزیی که دارم این است که شما اجازه بدید این پارچ شربت پرتقال روی میز را سر بکشم! خدایی در یک لحظه خواستم همین را بگویم.»

همین صداقت راوی و گفتن از خواسته‌های کوچک و بعضاً ضعفهایش است که اعتماد خواننده را جلب می‌کند تا به تمشای صحنه‌های باور نکردنی که او نقل می‌کند بنشیند.

«پایی که جاماند» قطعاً سندی است ماندگار از آزادگی آزادگان و دلاوری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس.


rajanews.com

اقتدا به مادر

۲۵
مرداد


 چقدر جای خالی این اسمس در گوشیهایمان تو ذوق می زند

مشترک گرامی مشارکت در ساخت صحن حرم  ائمه بقیع علیه السلام ..جهت دریافت اطلاعات بیشتر عدد110 را به شماره.........

 آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه...

امروز را کسی از یاد نخواهد برد... روزی را که دست شیطان از آستین وهابیت بیرون زد

اما تاریخ  در حال تکرار است

وهابیت همان وهابیت است و اینبار بجای بقیع، زینبیه...

اما شیعه امروز جور دیگریست ...امروز می خواهیم با گوشت و پوستمان معنی کنیم انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم  و ولی لمن  والاکم و عدو لمن عاداکم را...

شیعه مقتدایی چون عباس(ع) دارد  و خوب میداند عباس(ع) برای زینب(س)یعنی چه.....

اما شیعه بازیچه قرار نمی گیرد.....شیعه نظم دارد مطیع امر ولی است.....مطیع

حاج رضوان

۲۴
مرداد

در جلسه ای که سید حسن و چندی از فرماندهان حضور داشتند من که او را نمی شناختم خواستم عکس دسته جمعی بگیرم....

...همه را در جای مناسب نشاندم , دوربین را که تنظیم می کردم یکی از حضار به بهانه های مختلفی

احکام(4)

۲۴
مرداد

سوال:

 اگر شخصى سهواً در سجده ذکر رکوع را بگوید و یا بر عکس، در رکوع ذکر سجده را بگوید و در همان حال متوجه اشتباه خود شده و آن را اصلاح نماید، آیا نماز او باطل است؟

پاسخ:

اشکال ندارد و نمازش صحیح است.

khamenei.ir

شبهه سوم

۲۳
مرداد

سوال:

انسان جایزالخطا است. چرا خداوند انسانی را آفریده است که جایزالخطا باشد و برای این انسان جهنم درست کرده است تا عذابش بدهد؟

احکام(3)

۲۱
مرداد

سوال:

 من پسر بزرگ خانواده هستم. آیا واجب است براى خواندن نمازهاى قضاى پدرم، تا زنده است از او تحقیق کنم یا این که بر او واجب است مرا از مقدار آن آگاه نماید؟ در صورتى که مرا مطلع نکند، تکلیف من چیست؟

پاسخ:

تفحص و سؤال بر شما واجب نیست، ولى بر پدر واجب است تا فرصت دارد خودش بخواند و اگر نتوانست وصیت نماید. به هرحال پسر بزرگ مکلّف است که بعد از فوت پدرش، آن مقدار از نماز و روزه‏هایى را که یقین دارد از پدرش فوت شده است، قضا نماید.

khamenei.ir

کینه (1)

۲۱
مرداد

الإمام الباقر علیه السلام:

إنَّ الشَّیطانَ یُغری بَینَ المُؤمِنینَ ما لَم یَرجِع أحَدُهُم عَن دینِهِ ، فَإِذا فَعَلوا ذلِکَ استَلقى عَلى قَفاهُ وتَمَدَّدَ ، ثُمَّ قالَ : فُزتُ . فَرَحِمَ اللّهُ امرَأً ألَّفَ بَینَ وَلِیَّینِ لَنا .
یا مَعشَرَ المُؤمِنینَ! تَأَ لَّفوا وتَعاطَفوا .


امام باقر علیه السلام :شیطان ، همواره میان مؤمنان ، اختلاف افکنى مى کند و تا زمانى که یکى از آنان از دینش بر نگردد [به این کار خود ، ادامه مى دهد] . همین که چنین کردند ، به پشتْ دراز مى کشد و به استراحت مى پردازد و مى گوید : «موفّق شدم !» . پس رحمت خدا بر آن کس که میان دو تن از دوستان ما دوستى افکنَد ! اى گروه مؤمنان! با یکدیگر دوست و مهربان باشید .

الکافی : ج ۲ 

حضرت ماه

۲۱
مرداد


اشک نریز حضرت آقا

دل ما که هیچ

هوای آسمان را دارید؟


عید ...

۱۷
مرداد

جشن پاکی از گناه مبارک همه ی شیعیان حیدری باد...

وقت آن است برای همیشه برای ورود شیطان تابلو ورود ممنوع نصب کنیم



نور نوشته ها:


                                              پیامبر خدا صلى الله علیه وآله :

                                                   زَیِّنوا أعیادَکُم ‏بِالتَّکبیرِ 

                                                     عیدهاى خود را با (گفتن) اللَّه اکبر ، آذین بندید 


                                                                            کنزالعمال


اعمال روز عید فطر :

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۶
  • ۵۸۱ نمایش

هشدار!!!!!

۱۷
مرداد


حضرت امام همواره دغدغه های فراتر از زمان داشتند 

از عمده دغدغه های ایشان گرفتار شدن روحانیت در جاده خاکی های بن بست رسیده دنیا بود. که نکند روحانی بشود آلت دست دشمن که نکند روحانی شود عروسک خیمه شب بازی استکبار! همان چیزی که سال های سلطنت پهلوی از بسیاری از حجتیه ای ها ساخته بودند که کبریت بی خطر حکومت باشید و دم نزنید و ذکر بگویید.ما هم کاری به کار دینتان نداریم.

امروز هم هستند طلبه هایی که خواسته یا ناخواسته شده اند صدای امریکا!

یکی میشود امروزی

یکی میشود تجدد خواه و زبان مدرنیته

یکی هم میشود ...

فرقی هم ندارد پیشوند آیت الله بهت خورده باشد یا حجت الاسلام...

میشوی عمله استکبار

میشوی کدیور!!!



یادمان باشد اسلام طلبه ی مسلمان میخواهند نه مانکن عمامه به سر

یادمان باشد اسلام طلبه ولایتمدار میخواهد نه خود رای سکولار مسلک

یادمان باشد روحانیت نماد اسلام است


حضرت امام (ره):

(من به طلاب عزیز هشدار می‌دهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس‌مآب‌ها باشند، از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده‌اند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دل سوزی‌های بی‌مورد و ساده اندیشی‌ها سبب مراجعت آنان به پست‌های کلیدی و سرنوشت ساز نظام شود)

(صحیفه امام جلد ۲۱صفحه "285")


مناسبت30

۱۷
مرداد

دعای روز سیم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیامی فیهِ بِالشُّکْرِ وَالْقَبُولِ عَلی ما تَرْضاهُ وَیرْضاهُ الرَّسُولُ مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالاُْصُولِ بِحَقِّ سَیدِنا مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ وَالْحَمْدُ للهِِ رَبِّ الْعالَمینَ.

                          کریما کن قبول این روزه از ما           بحق مصطفی و آل طاها

                             زما خشنود شو تا شاد گردیم           زقید ماسوی آزاد گردیم

                               موفق کن مرا ای حی یکتا           بطاعات خود و سلطان بطحا

                            نما محکم فروع و هم اصولم           ببخشا جرم بر زوج بتولم

                                       بحق سید ابرار عالم           محمد کانبیا را گشت خاتم

                           بسوی خویش شو تو رهنمونم          زنور خویش روشن کن درونم

                             رحیما دردمند و خسته جانم           تو آگاهی زاسرار نهانم

                              ترحم کن بفضل خود بحالم          بده شوری که از شورت بنالم

                             اگر دستم نگیری وای برمن          که بی تو هیچ کاری ناید ازمن

                                 زپا افتاده و بیچاره ام من         ضعیف و عاجز و درمانده ام من

                           صفا بخش دل و جانم توئی تو        مراد از دین و ایمانم توئی تو

                               اگر لطفت نباشد یا رب اما         نیاید غیر عصیان کار از ما

                               نکوئی با بدان کار تو باشد        صفا مشتاق دیدار تو باشد

مناسبت29

۱۵
مرداد

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ غَشِّنی فیهِ بالرَّحْمَةِ ، وَ ارْزُقنی فیهِ التَّوفیقَ وَ العِصْمَةَ ، وَ طَهِّر قَلبی مِن غَیاهِبِ التُّهمَةِ ، یارَحیماً بِعبادِهِ المُؤمِنینَ .

                            کریما کارفرمای جهانی               خداوند زمین و آسمانی

                   بپوشان بر گناهانم لبس رحمت                بده در طاعتت نیروی همت

                    کن ارزانی بما توفیق عصمت               منزه کن قلوب ما ز تهمت

                         رحیم و مهربان با بندگانی              علیم و واقف از سر نهانی

                         ز آزار کسان مارا نگهدار              که بیزار است حق از مردم آزار

دنیا.....

۱۵
مرداد



چرا صاحب این چشم ها مدت هاست با ما مردم ولایتمدار غریبه هستند؟


دنیا.........


پناهیان:

کسانی که در راه حق سختی نکشند، همان سختی را در راه باطل خواهند کشید/ اگر امروز ذره‌ای در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، فردا باید از تروریست‌هایی که در سوریه هستند در کشور خودمان پذیرایی کنیم

سکونى از امام صادق علیه السّلام روایت کرده است که:


از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم سؤال شد:

کدامیک از مردان بهترند؟ 

فرمود: آن که چون فرود آید، کوچ کند. 

سؤال شد:اى رسول خدا! او کیست؟

فرمود: آن کسى که چون از اول قرآن شروع به تلاوت مى‏کند آن را تا به پایان رساند و ختم کند، خواسته چنین شخصى حتما در نزد خداوند مستجاب است.


پاداش نیکیها و کیفر گناهان / ترجمه ثواب الأعمال، ص: 267


مناسبت 28

۱۴
مرداد

دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فیهِ مِنَ النَّوافِلِ ، وَ أکْرِمنی فیهِ بِإحضارِ المَسائِلِ ، وَ قَرِّبْ فیهِ وَسیلَتی إلَیکَ مِنْ بَیْنِ الوَسائِلِ ، یا مَن لا یَشْغَلُهُ إلحاحُ المُلِحِّینَ .

                   عظیما خط و ذوقی از نوافل            کرامت کن به این مسکین سائل

                      فراهم آور از بهرم وسائل            عطا بنمای احضار مسائل

                   بفیض صحبت خوبان رسانم            رسان در خدمت قطب زمانم

                     کنم چندان بدرگاه تو الحال             که افسادم زلطفت گردد اصلاح

                       توهستی عالم سر خفیات             تو واقف هستی و آگه ز نیات

                 توئی حاجت برآور حاجتم را             ببخش از فضل سهو و غفلتم را

مناسبت27

۱۴
مرداد

دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ ارْزُقنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدرِ ، وَ صَیِّرْ اُمُوری فیهِ مِنَ العُسرِ إلى الیُسرِ ، وَ اقبَلْ مَعاذیری وَ حُطَّ عَنِّی الذَّنبَ وَ الوِزْرَ ، یا رَؤُفاً بِعِبادِهِ الصّالِحینَ .

                        خدایا قسمتم کن لیلة القدر              رخم از فضل قدرش ساز چون بدر

                   همه سختی کارم کن تو آسان               ببخشایم بسلطان خراسان

                       الها عذرمن از لطف بپذیر              پناه آوردم بگذر ز تقصیر

                  خجل ز جرم و از ورز و بالم               ترحم کن نظر بنما بحالم

                      به آنهایی که برآنان رئوفی              بده از عالم غیبم وقوفی

               زتو عفو و زما جرم و گناه است              گنه از بنده عفو از اله است

                        نباشد لطفت ارهمراه باما              درآندم وای برما وای برما

                         خداوندا رحیم و مهربانی             بکن با ما همان را که تودانی

                         توئی آمال قلب و آرزویم             چو آگاهی ز حالم من چه گویم

                   براین بیچارگان تو یاوری کن             بمظلومان ز رافت داوری کن

ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام




بسم الله الرحمن الرحیم

«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»

رمضان نود بحثمان رنگ و بوی سؤال و جواب دارد. در این جلسه و جلسه‌ی بعد انشاءالله می‌خواهیم سؤالهای خانوادگی را جواب بدهیم. سؤالاتی در مورد مسائل خانوادگی، دلیل ازدواج در قرآن چیست؟ اصولاً اسلام چون دین فطری است، طبیعت انسان نیاز به همسر دارد و دینی که مطابق با فطرت است، باید ازدواج را اجازه بدهد، مثل اینکه مثلاً انسان فطرتاً نیاز به خنده دارد. ما باید برای خنده سایت داشته باشیم. آموزش و پرورش می‌تواند یک سایت خنده درست کند خنده‌های حکیمانه و خنده‌های حلال، دانشگاه می‌تواند یک سایت خنده راه بیاندازد. دهها هزار سایت هست. خوب یک سایت هم برای خنده حلال، ما چرا وقتی می‌خواهیم بخندیم سر به سر هم می‌گذاریم. عوض اینکه با هم بخندیم به هم می‌خندیم. زبان همدیگر را تقلید می‌کنیم. استان همدیگر را مسخره می‌کنیم. با مسخره کردن می‌خندیم. پیداست عرضه‌ی خندیدن حلال را نداریم. انسان طبیعتش خنده می‌خواهد.

یکی از مراجع که مریض شده بود. دکتر گفته بود یک کسی بیاید آقا را بخنداند. و اگر آقا بخندد مشکلش حل می‌شود. کما اینکه گریه، گریه هم درمان است. خیلی افراد وقتی گریه می‌کنند یک خرده احساس می‌کنند، سبک شدند. یعنی هم گریه درمانی داریم، هم خنده درمانی. و قرآن هم هردو را قبول دارد. «وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکى‏» (نجم/43) خدا هم می‌خنداند، هم می‌گریاند.


1- ازدواج، نیاز طبیعی انسان

دین فطری باید ازدواج داشته باشد. ازدواج باعث آرامش روح است.

«جَعَلَ مِنْها زَوْجَها لِیَسْکُنَ إِلَیْها» (اعراف/189)

ازدواج برای 1- آرامش، قرآن چه می‌گوید؟ می‌گوید: «لِیَسْکُنَ» سکونت «إِلَیْها» همسر بگیر تا همسر برایت آرامش بیاورد. دیگر چه؟ باز یک آیه‌ی دیگر می‌گوید: «لِتَسْکُنُوا إِلَیْها» (روم/21) «لِیَسْکُنَ»، «لِتَسْکُنُوا إِلَیْها» دو تا آیه داریم.

احکام(2)

۱۳
مرداد

سوال:

فردى براى اولین بار مى‏خواهد خمس اموالش را حساب کند، خانه مسکونى که نمى‏داند با چه مالى آن را خریده، چه حکمى دارد؟ در صورتى که بداند آن را با مالى که چند سال پس‏انداز شده، خریده است، حکم آن چیست؟

پاسخ:

 خانه مسکونى یا سایر لوازم زندگى را اگر احتمال مى‏دهد که با مالى که شرعاً متعلّق خمس نبوده (مانند ارث یا هبه) خریده باشد چیزى از بابت خمس آن بر او نیست، ولى اگر یقین دارد که آن را با درآمد کسب خود خریده است، لیکن نمى‏داند که آیا درآمد کسب را در بین سال صرف خرید آن کرده است یا پس از پایان سال و پیش از پرداخت خمس درآمد، باید با یکى از وکلاى ما مصالحه نماید و اگر یقین دارد خانه را از درآمد کسبى که چند سال پس‌انداز کرده است پیش از 
پرداخت خمس آن خریده است، باید خمس آن درآمد پس‌انداز شده را بپردازد. و در مورد تنزّل ارزش پول احوط مصالحه با حاکم شرع است.


khamenei.ir

مناسبت 26

۱۲
مرداد

دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیی فیهِ مَشکوراً ، وَ ذَنبی فیهِ مَغفُوراً ، وَ عَمَلی فیهِ مَقبُولاً ، وَ عَیْبی فیهِ مَستوراً یا أسمَعَ السّامِعینَ .

                           خدایا سعی من مشکورگردان           زسودایت سرم پرشور گردان

                         کرم کن شادکن مارا توشنگول            بکن اعمال ما از لطف مقبول

                             بیامرز از سر رحمت گناهم            که غیر از عفو تو نبود پناهم

                         بپوشان عیبم ای پوشنده عیب            که غیراز تو نباشد عالم غیب

                           تو خود شنوا و بینا و خبیری            تو هر درمانده را نعم النصیری

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که دوستی‌های دختر و پسر در جامعه ضربه عجیبی به اخلاق در جامعه زده و بلایی است که دختران و پسران را خراب کرده است، برخی سریال‌های صداوسیما را رواج‌دهنده این گناه بزرگ شمرد.

به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری،‌ رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم با ابراز نگرانی از دوستی‌های پسر و دختر گفت: این امر بلای خانمان‌سوز است، بلایی است که ضربه عجیبی به اخلاق در جامعه زده است، بلایی است که دخترها و پسرهای ما را خراب کرده است و این دوستی یکی از گناهان بزرگ شمرده شده است.

وی گفت: دوستی با پیامک‌ها از سوی دختر و پسر یا به وسیله اینترنت آنان را خراب می‌کند و متأسفانه اکنون در این قضیه مانده‌ایم و برای آن چاره‌اندیشی نشده و بعضی از فیلم‌های تلویزیون و ماهواره‌ها به دوست‌یابی نامحرم در جامعه کمک کرده است و گاه موضوع برخی از سریال‌ها بر اساس موضوع دوستی محرم و نامحرم می‌چرخد.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: فرد صالح یافتن برای دوستی کار مشکلی است و از این رو مواظبت بر دوست کاری مشکل و هم واجب است، و این نکته‌ها نیز در سوره فلق و سوره ناس نیز بیان شده است.

مناسبت25

۱۲
مرداد

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

 

اللَّهُمَّ اجْعَلنی فیهِ مُحِبّاً لِأوْلیائِکَ ، وَ مُعادِیاً لِأعْدائِکَ ، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خاتَمِ أنبیائکَ ، یا عاصِمَ قٌلٌوبِ النَّبیّینَ .

                                      خداوندا محب اولیاء ات            قرارم ده که جا آرم ثناء ات

                                  کریما نصرتم ده یاریم کن            کرم برناله ها و زاریم ده

                                     نما آزادم از قید طبیعت            خلاصم کن از این ما و منیت

                                محب گردان مرا با دوستانت            شوم اعداء و خصم دشمنانت

                                     نمایم پیروی دین احمد            من و این سنت پاک محمد

                                عیوبم را بکن از خلق مستور            نما حفظم ز آسیب شرو شور

                                تو ای فریادرس فریاد مارس            کس بیکس توئی مائیم بیکس

                                    قلوب انبیاء را عاصمی تو            به اسرار درون ها عالمی تو  

 

مناسبت 24

۱۱
مرداد

دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ إنِّی أسألُکَ فیهِ مایُرضیکَ ، وَ أعُوذُ بِکَ مِمّا یُؤذیکَ ، وَ أسألُکَ التَّوفیقَ فیهِ لِأَنْ اُطیعَکَ وَلا أعْصِیَکَ ، یا جَوادَ السّائِلینَ .

                             الهی سائلم بر درگه تو         که جان و سر دهم اندر ره تو

                        بده توفیق خشنودیت برما          بده سوز درون و چشم بینا

             زکحل خویش روشن چشم دل کن          بلطفت مشکلاتم را تو حل کن

                         ز افعال قبیح و از ضلالت           نما حفظم بذات بیزوالت

                     خداوندا تو رحمان و رحیمی          سکینه قلب هر قلب سلیمی

                 مرا این مسئلت هست از جنابت          که در هر حالتی جویم رضایت

                     بده نصرت تو تا دستی برآرم          بعصیان تو گامی برندارم

                         جواد السائلین کز فقیران          دوای درد قلب مستمندان

                      بحال ما زفضلت یکنظر کن          زوصلت شام هجرانم سحر کن

قدسنا

۱۰
مرداد

گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فلسطین:


مساله فلسطین در جمهوری اسلامی
ما در جمهورى اسلامى مسئله‌ى فلسطین برایمان یک مسئله‌ى تاکتیکى نیست، یک استراتژى سیاسى هم نیست، مسئله‌ى عقیده است، مسئله‌ى دل است، مسئله‌ى ایمان است. لذاست که بین ما و بین مردممان در این زمینه هیچ گونه فاصله‌اى وجود ندارد؛ همان قدر که ما براى مسئله‌ى فلسطین اهتمام قائلیم، مردم ما هم – آنهائى که می دانند مسئله‌ى فلسطین چیست که اکثریت عظیم ملت ما، بلکه قاطبه‌ى ملت ما هستند – همان انگیزه را دارند. و شما مشاهده می کنید در روز قدس و در جمعه‌ى آخر ماه رمضانِ هر سال، که امام آن را به عنوان روز قدس معین کردند، مردم مى‌آیند در شهرهاى بزرگ، در شهرهاى کوچک، حتّى در روستاها، مثل راهپیمائى ۲۲ بهمن – ۲۲ بهمن یادآور و سالگرد پیروزى انقلاب ماست که یک مسئله‌ى مربوط به خود ملت و داخل کشور است – همان احساسات را به خرج میدهند؛ همان حضورى را نشان میدهند که در روز ۲۲ بهمن نشان میدهند. در روز قدس هم مردم در همه‌ى شهرهاى کشور، در همه‌ى شهرهاى بزرگ و کوچک و روستاها، مى‌آیند در خیابانها؛ هوا گرم باشد، هوا سرد باشد؛ و حضور خودشان و انگیزه‌ى خودشان را نشان میدهند.

قدسنا

۱۰
مرداد


دبیر کل حزب الله لبنان خواستار حضور گسترده مردمی در روز جهانی قدس شد.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)سید حسن نصرالله شب گذشته در سومین شب از لیالی پر خیروبرکت قدردر سخنانی بااشاره به ضرورت حضور گسترده مسلمانان درراهپیمایی های روز جهانی قدس گفت:اسرائیل در کمین همه ماست.اسرائیل در کمین فرماندهان، نیروها و موجودیت ماست.
وی افزود :مایلم به همه کسانی که در منازل و مساجد، به ویژه منطقه بیروت، بیروت بزرگ، منطقه جبل و مناطق پیرامونی بیروت، ساکنان جنوب، منطقه بقاع، شمال و مناطق دور که تصویر من را از تلویزیون می بینند ضرورت حضور گسترده در روز جمعه را در مجتمع سید الشهداء تاکید کنیم. ما این مراسم را در آنجا برگزار می کنیم.
امسال به علت تحولات منطقه باید توجه و عنایت ویژه و حضور متمایز همه ما برای احیاء این مناسبت وجود داشته باشد تا بر مفاهیم آن تاکید شود که امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز بر آن تاکید کرد. ما به علت تحولات منطقه بیش از سالیان پیش به ویژه پس از سال دو هزار و شش نیازمند حضور متمایز در این مراسم هستیم. انتظار همیشگی من از شما چنین است که حضور شما بیان کننده این معانی و موضع و تعهد باشد.